09032016

On ihmeellistä, miten paljon elämä, ihminen ja ihmissuhteet voivat muuttua lyhyessäkin ajassa. Tuntuu, ettei elämäni voisi tällä hetkellä olla paremmin raiteillaan. Tai no, ainahan jokin asia voisi olla paremmin jos oikein miettii, mutta parempi, kun ei moisia mieti. Parempi vain nauttia siitä, mitä tällä hetkellä on.

Vanhan, lapsinkenkiin jääneen blogini kirjoittaminen oli minulle henkisesti aika vaativaa, koska olin todella uupunut uuteen kaupunkiin muuttamisen, opiskelun ja kaukosuhteen vuoksi. Elämä oli ihan kivaa, mutta väsymys painoi viikon jokaisena päivänä ja siksi pienistä asioista oli vaikea nauttia ja toisaalta mitättömätkin asiat saivat minut stressaantuneeksi ja kärttyiseksi. Uutena vuotena tein kuitenkin lupauksen niin itselleni kuin läheisillenikin; oli pakko alkaa keskittyä siihen, mikä on oikeasti tärkeää ja mikä minulle merkitsee eniten omassa elämässäni. Oli aika alkaa olla vähän itsekäs. Terve itsepäisyys ja oman elämän hallinta toivat mukanaan terveen ja uudelleen jaloilleen nousseen parisuhteen, iloisemman ja stressittömämmän minun. Tämä kaikki luonnollisesti heijastui elämäni jokaiseen osa-alueseen, ja siksi olen jaksanut koulussakin paremmin. Olen ollut aktiivisempi ja jaksavaisempi myös vapaa-ajalla, mikä on tuonut mukanaan unohtumattomia hetkiä ystävien kanssa, unelmieni kesätyöpaikan eräältä fysioterapiaklinikalta sekä uuden asunnon, johon muutan toukokuussa. Elämäni siis hymyilee leveästi, enkä minä pelkää sanoa sitä ääneen.

Kaukosuhde jatkuu onnellisena vastoinkäymisistä huolimatta. Palasin tammikuussa Norjan reissulta ja Magnus muutti viime viikolla Tromssaan ja viipyy siellä ainakin heinäkuuhun asti työnsä parissa niin, että pääsee minun luokseni Rovaniemelle aina joka kolmas viikko. Ihan kuin siis oltaisiin naapureita! Se on tosi ihanaa, koska minun ei tarvitse toistaiseksi stressata koulun skippaamisesta ja matkustamisesta - Magnus lentelee tänne yrityksensä liksaan, joten sääästämme hurjan paljon matkustuskuluissakin! Kesäkuun alussa lähdetään käymään Puolassa, mikä on ihan kiva aloitus lyhyeksi jäävälle kesälomalleni.

Pienistä asioista nauttiminen ja haaveilu tekee mielelle ihmeen hyvää. Siitä tämä uusi blogini juontaakin nimensä, sillä øyeblikk tarkoittaa hetkeä. Ja hetkistä, olivat ne sitten pieniä tai suuria, me rakennamme oman kokonaisen elämämme.



2 kommenttia:

  1. Oon niin tyytyväinen, että löysin sun blogin taas! Oon seurannut sun seikkailuja tyyliin Vaihtarifoorumilta lähtien ja oon salaa ihaillut sua, kun oot tehnyt asioita, jotka mulla ovat jääneet vaan ajatuksen tasolle... :D

    Ihanaa, että nykyään menee hyvin ja kaukosuhde on yhä mukana matkassa :) Tekee varmasti hyvää aina silloin tällöin kartoittaa, että mitkä asiat ovat elämässä itselle tärkeimpiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi Linda! Voi, niitä Vaihtarifoorumiaikoja - niistähän on jo ihan kamalan kauan ja kun mietin niitä niin tunnen itseni kamalan vanhaksi! Vaihtovuodestakin tulee jo pian viisi vuotta täyteen, ihan hurjaa. :-D

      Ja oot ihan oikeassa. Välillä on hyvä pysähtyä kahtomaan itseään peilistä ja miettiä, mikä itselle on elämässä tärkeintä. Tällaiselle tuuliviirille kuin minä oon se oli kauhean vaikeaa, mutta en uskalla edes kuvitella millaisessa jamassa sitä oltaisiin jos en olisi itseäni siihen pakottanut.

      Kiva, että löysit blogini luokse. :-)

      Poista